آشپزی

ساخت وبلاگ

آموزش و نحوه درست کردن آش گندم

آموزش و نحوه درست کردن آش گندم

آشپزي

مواد لازم‌

حبوبات‌ (نخود و لوبيا)                         يك‌ ليوان‌
سبزي‌ آش‌                                     1 كيلو
گندم‌                                            1 ليوان‌
عدس‌                                           1 ليوان‌
پياز                                              2 عدد متوسط
روغن‌                                            يك‌ قاشق‌ غذاخوري‌
برنج‌                                             1 ليوان‌
نمك‌ و فلفل‌ و زردچوبه‌                       به‌ مقدار كافي

طرز تهيه‌

ابتدا حبوبات‌ و گندم‌ را از قبل‌ خيس‌ كنيد بعددر اين‌ فاصله‌ پياز را خرد كرده‌ و در روغن‌ سرخ‌كنيد زردچوبه‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و دوباره‌ تفت‌دهيد در اين‌ هنگام‌ حبوبات‌ و گندم‌ را با مقداري‌نمك‌ و فلفل‌ و كمي‌ هم‌ آب‌ مي‌گذاريد تا خوب‌بپزد بعد برنج‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و مرتب‌ مواد راهم‌ مي‌زنيد سبزي‌ آش‌ را خرد كرده‌ و به‌ پياز داغ‌اضافه‌ كرده‌ و با هم‌ داخل‌ آش‌ بريزيد براي‌خوشمزگي‌ بيشتر مقداري‌ عدس‌ هم‌ به‌ آش‌ اضافه‌كنيد بعد از پختن‌، آش‌ را داخل‌ ظرف‌ ريخته‌ و بامقداري‌ جعفري‌ تزيين‌ كنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-137.html

آش رشته

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 20:09

داشته هاي ما هر کدام يک بمب محسوب مي شود
منصوريان: اسير هياهوي نقل و انتقالات نمي‌شويم

استقلال

 سرمربي استقلال نگراني خاصي بابت فصل نقل و انتقالات ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، در شرايطي که برخي هواداران استقلال پس از تحرک پرسپوليس در 48 ساعت گذشته در بازار نقل و انتقالات نگران اين هستند که تيمي ضعيف تر از رقيب ديرينه بسته شود عليرضا منصوريان سرمربي استقلال اين مساله را رد مي کند و مي گويد: باشگاه استقلال با بهترين کادر ممکن تمرينات پيش فصل را آغاز خواهد کرد.


منصوريان به خبرنگار ما گفت: ما ازابتداي فصل نقل و انتقالات سعي کرديم عاقلانه خريد کنيم و چندان نبايد اسير و درگير هياهو و حباب فصل نقل و انتقالات باشيم. ما از ابتدا يارهايي که مدنظر داشتيم به تيم اضافه کرديم و اگرچه وقفه اي در کار ما پيش آمد اما باز هم با قدرت کارمان را پي خواهيم گرفت ضمن اينکه امروز کار جذب دو بازيکن شاخص قاسم حدادي فر و مهدي ترابي آغاز شده که البته اين دو بازيکن قرارداد دارند و کارشان بايد به صورت باشگاه به باشگاه پيش برود.


سرمربي استقلال در پايان حرف هايش هم گفت: من توجه طرفداران استقلال را به يک نکته مهم جلب مي کنم و آن هم احترام به داشته هايمان است. ما بازيکنان بسيار خوبي در تيم مان داريم که اگر اعلام کنيم آزاد هستند همه ليگ براي استخدام آنها به تکاپو درخواهند آمد. بنابراين اين را هم در ذهن داشته باشيد که بازيکنان فعلي هم براي خودشان بمب نقل و انتقالاتي محسوب مي شوند و حفظ آنها هم کار بزرگي بوده است.


او در پاسخ به اين سوال ورزش سه که آيا اميد ابراهيمي در تيم استقلال باقي خواهد ماند يا نه گفت: تلاشمان را مي کنيم تا اميد در جمع بازيکنان استقلال باقي بماند چراکه او يکي از مهمترين چهره هاي تيم ما محسوب مي شود.

منبع: ورزش3

استقلال

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:58

واکنش عاليشاه به شايعه استقلالي شدنش
پرسپوليس

 

هافبک پرسپوليس شايعه جدايي‌اش از اين تيم و رفتن به استقلال تهران را رد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با پايان قرارداد اميد عاليشاه و همچنين حضور وحيد اميري در پرسپوليس، شايعه جدايي او از اين تيم شنيده مي‌شد اما امروز برانکو ايوانکوويچ اعلام کرد به بهترين پاسور فصل گذشته ليگ برتر نياز دارد و مسؤولان باشگاه بايد او را حفظ کنند.


عاليشاه مورد توجه باشگاه‌هاي استقلال تهران و تراکتورسازي نيز قرار دارد که شايعه رفتنش به جمع آبي‌ها بيشتر شنيده مي‌شد اما اين بازيکن به مطرح شدن اين مسئله و رفتنش از پرسپوليس واکنش نشان داد و در پيامي نوشت:


«ديروز يه پيغام هايي به گوشم رسيد و امروز يه خبرايي مي‌شنوم که فکر نمي‌کنم نياز به حرف زدن داشته باشه
همه چيز روشنه؛
با احترام به آقاي منصوريان، استقلال و هواداراش، همچنان و هميشه رنگ قرمز رو ترجيح مي‌دم»


منبع: ورزش 3
پرسپوليس

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:54

 هفته 18 لاليگا
پيروزي پرگل رئال 10 نفره مقابل اسپانيول

رئال مادريد

 

رئال مادريد که هفته گذشته در زمين والنسيا شکست خورده بود، لحظاتي پيش موفق شد تا با سه گل بر اسپانيول غلبه کرده و جايگاه خود در صدر جدول لاليگا را مستحکم تر کند.

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادريد اولين پيروزي خود در سال 2015 را دقايقي پيش در مقابل اسپانيول کسب کرد. کهکشاني ها که هفته گذشته، پس از کسب 22 برد متوالي، دو شکست مقابل والنسيا و اتلتيکو را در عرض سه روز تجربه کرده بودند، براي کسب پيروزي مقابل اسپانيول از انگيزه هاي بسيار بالايي برخوردار بودند.راموس و مارسلو، مهمترين غايبان رئال در اين بازي بودند. واران و کوئنترائو به جاي اين دو بازيکن در ترکيب قرار داشتند.پيش از شروع بازي، کاسياس از جام قهرماني باشگاه ها جهان نزد هواداران مشتاق رئال رونمايي کرد.
بازي نيز پس از يک دقيقه سکوت به مناسب حادثه تلخ تروريستي روزهاي گذشته فرانسه آغاز شد. اسپانيول در ميان تعجب هواداران رئال، در دقايق 3 و 4 دو فرصت خوب گلزني را توسط گارسيا و کايسيدو از دست داد تا نشان دهد براي تسليم شدن به برنابئو نيامده است اما گرت بيل در دقيقه 6، با يک ضربه سر زيبا، جواب دو حمله اسپانيول را داد که البته از بالاي دروازه به خارج رفت.

در دقيقه 10 کريم بنزما مي توانست دروازه اسپانيول را باز کند اما شوت محکم او از گوشه راست محوطه جريمه، به تيرک دروازه برخورد کرد و راهي اوت شد. سرانجام دو دقيقه بعد، رئال به گل اول خود دست يافت. طي همکاري عالي گرت بيل و رونالدو، کريستيانو يک پاس تماشايي به خامس رودرگيز داد و اين بازيکن ارزشمند کلمبيايي، با شوت دقيق پاي چپ، توپ را از زير دستان دروازه بان اسپانيول به گل تبديل کرد.
رئال همچنان به حملات خود ادامه مي داد و در دقيقه 26، روي ضربه سر په په مي توانست به گل دوم هم دست يابد که چنين نشد. يک دقيقه بعد گل دوم هم از راه رسيد. رئال بيرون محوطه جريمه و در موقعيتي مناسب براي گرت بيل چپ پا، صاحب يک ضربه آزاد شد، بيل پشت توپ قرار گرفت و شوت محکم او پس از برخورد به تير دروازه، به گل تبديل شد. کاسيا دروازه بان اسپانيول، تنها نظاره گر اين گل بود. بازي در نيمه اول با همين دو گل به اتمام رسيد.

نيمه دوم با فشار رئال آغاز شد اما شش دقيقه بعد، پس از خطاي شديد کوئنترائو روي کانياس و اخراج او، اين تيم مجبور شد تا انتها، 10 نفره به بازي ادامه دهد. در اين لحظه، ناچو بجاي خامس وارد زمين شد و بدين ترتيب، آربلوا به قسمت چپ زمين منتقل شد و ناچو به راست رفت.

با اين اخراج، اسپانيول کمي جلوتر آمد اما توان لازم براي نفوذ به خط دفاعي رئال را نداشت و اين کهکشاني ها بودند که روي ضد حمله موقعيت گل بدست مي آوردند. در يکي از اين موقعيت ها، گرت بيل در حالت تک به تک با دروازه بان توپ را به کنار دروازه زد. در اين صحنه، رونالدو بخاطر پاس ندادن بيل، به شدت عصباني شد.

در دقيقه 62 ، خديرا جاي بنزما را در زمين گرفت و 14 دقيقه بعد يعني در دقيقه 76، گل سوم رئال نيز به ثمر رسيد. روي اين گل، ايسکو همه کار کرد. او از ميانه زمين پس از جا گذاشتن چندين بازيکن اسپانيول، آربلوا را در راست صاحب توپ کرد، سانتر آربلوا در گوشه راست محوطه جريمه اسپانيول به ناچو رسيد و او نيز با يک ضربه دقيق پاي چپ، گل سوم رئال را وارد دروازه اسپانيول کرد.

در ادامه، رئالي ها توسط واران و رونالدو صاحب دو موقعيت گلزني شدند که از دست رفت و در نهايت اين بازي با همان سه گل به نفع رئال مارديد به اتمام رسيد. رئال با اين سه امتياز، 42 امتيازي شد و در صدر باقي ماند. اسپانيول نيز با 20 امتياز در رده دهم قرار گرفت.


منبع: ورزش 3
رئال مادريد

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:48

ژست جالب مسي براي نجات يک هوادار
 

بارسلونا

اواخر بازي بامداد امروز آرژانتين و پاناما بود که يک هوادار مسي با پيراهن بارسلونا از ميان ماموران امنيتي حاضر در ورزشگاه عبور کرد و خود را به زمين مسابقه رساند.

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا آگوئرو بود که از وي خواست تا آرامش خود را حفظ کند و پس از اينکه جيمي جامپ آبي اناري پوش اسير ماموران شد، مسي به وي نزديک و او را در آغوش گرفت تا به نوعي اين هوادار به آرزوي بزرگش برسد.

منبع: ورزش 3

بارسلونا

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:38

سانتوس: به خاطر رونالدو در خطر قرار داريم
 

 رونالدو

فرناندو سانتوس، سرمربي تيم ملي پرتغال عنوان کرد که تيمش براي حفاظت امنيتي که به خاطر حضور رونالدو در جمع آنها، بيش از ديگر تيم‌ها خواهد بود آماده است.

به گزارش "ورزش سه"، پس ازحملات تروريستي در فرانسه، رقابت‌هاي يورو تحت شرايط خاص امنيتي برگزار خواهد شد و پرتغال به خاطر حضور بازيکن مطرحي به نام رونالدو، بيش از ديگر تيم‌ها مراقبت خواهد شد. حال سانتوس عنوان کرد که او و بازيکنانش آماده اين شرايط هستند.

او گفت:" پرتغال يکي از تيم‌هايي است که ريسک بالايي دارد زيرا کريستيانو رونالدو در تيم ما توپ مي‌زند. ما براي اين موضوع آماده هستيم. مي‌دانيم که اطراف ما تيم امنيتي فرانسوي خواهد بود که آماده هستند. هواداران ما بايد متوجه اين موضوع باشند زيرا گاهي آزاد گذاشتن بازيکنان ديگر در دست ما نيست و مسئولين امنيتي در اين مورد تصميم مي‌گيرند. از هواداران مي‌خواهم متوجه اين موضوع باشند. ولي ترسي نداريم، فوتبال بايد به اين موضوع واکنش محکمي نشان دهد."


منبع: ورزش 3

 رونالدو

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:33

ملاقات نيمار و فوق ستاره دنياي بسکتبال
 

نيمار

ستاره بارسلونا با ستاره بي چون و چراي اين روزهاي دنياي بسکتبال ديدار کرد.

به گزارش "ورزش سه" در حاشيه دومين ديدار فينال رقابت هاي بسکتبال NBA، نيمار، ستاره بارسلونا، با استفن کري، فوق ستاره تيم گلدن استيت وريرز، ديدار کرد و عکسي به يادگار با او گرفت.

کري اين روزها ستاره کم نظير رقابت هاي بسکتبال NBA محسوب مي شود و با درخشش خود گلدن استيت را براي دومين فصل پياپي در آستانه قهرماني قرار داده است. کري همچنين براي دومين فصل پياپي توانسته عنوان MVP را نيز کسب کند.
 

منبع: ورزش 3

نيمار

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:25

پيروزي پرگل آرژانتين با هت تريک مسي
 

مسي

تيم ملي آرژانتين در دومين ديدارش در رقابت هاي کوپا آمه‌ريکا موفق شد با نتيجه 5-0 پاناما را از پيش رو بردارد.‏

 

به گزارش "ورزش سه"، ليونل مسي که در اولين ديدار آلبي سلسته مقابل شيلي غايب بود، در اين ديدار به ترکيب اصلي برگشت و با ‏زدن 3 گل، نقش پررنگي در پيروزي تيمش داشت.‏


اولين موقعيت جدي بازي را بازيکنان پاناما ايجاد کردند اما اين آرژانتين بود که در دقيقه 7 توسط نيکلاس اوتامندي به گل رسيد. روي ‏ارسال آنخل دي ماريا، مدافع پيش تاخته آرژانتين توانست با ضربه سر کار را تمام کند.‏
بعد از اين گل بازيکنان پاناما پيش کشيدند و يکي دو موقعيت خطرناک هم روي دروازه آرژانتين ايجاد کردند اما با اخراج آنيبال گودوي ‏در دقيقه 30، کار براي اين تيم دشوارتر شد.‏


آرژانتين از برتري نفري استفاده کرد و در دقايق پاياني نيمه اول بازي را در دست گرفت اما نتوانست به گل برسد و اين نيمه با همان ‏تک گل به پايان رسيد.‏
نيمه دوم هم با حملات شاگردان تاتا مارتينو آغاز شد تا اينکه سرانجام در دقيقه 68، آنها به گل دوم رسيدند. ضربه بازيکن پاناما براي ‏دفع توپ به هيگواين برخورد کرد و به طور اتفاقي مقابل مسي قرار گرفت. او هم از فرصت استفاده کرد و حساب کار را 2-0 کرد.‏

 

برتري آلبي سلسته ادامه داشت و 10 دقيقه بعد مسي گل سوم را به ثمر رساند. روي يک ضربه آزاد بود که ستاره بارسا با ضربه اي ‏تماشايي کار را تمام کرد. ‏


اما اين هم پايان کار نبود و در 3 دقيقه پاياني بازي، آرژانتين دو بار ديگر به گل رسيد. ابتدا در دقيقه 87، مسي با حرکت تکنيکي در ‏محوطه جريمه پاناما و يک ضربه فني، هت تريکش را کامل کرد.‏


سپس در دقيقه 90 روي حرکت خوب مسي و دخالت روخو، موقعيت نصيب سرخيو آگوئرو شد و او هم گل پنجم را به نام خود کرد. با ‏اين پيروزي، آرژانتين به دور بعد رقابت ها صعود کرد. ‏
 

منبع: ورزش 3

مسي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:20

آموزش و طرز تهيه گوش فيل شکل دار

آموزش و طرز تهيه گوش فيل شکل دار

آشپزي

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ                                    يك عدد
روغن جامد قنادي آب‌شده                   155 گرم
ماست                                           175گرم
بيكينگ‌پودر                                      نصف قاشق چايخوري
آرد سفيد                                       250 گرم
روغن براي سرخ‌كردن                         به ميزان لازم

مواد لازم براي شربت

شكر                                            دو پيمانه
آب                                              يك پيمانه
گلاب                                           نصف پيمانه
زعفران و جوهرليمو                          به ميزان لازم

طرز تهيه

زرده تخم‌مرغ را با روغن آب كرده و ماست مخلوط كنيد و با چنگال هم بزنيد. بيكينگ‌پودر و آرد سفيد را با هم مخلوط و كم‌كم به مواد بالا اضافه كرده ورز دهيد. سپس در يك كيسه نايلوني به مدت نيم ساعت در يخچال قرار دهيد. روي سطح كار آردپاشيده و با وردنه خمير را باز كرده و به دلخواه قالب بزنيد. روغن را در تابه داغ كرده و گوش‌فيل‌ها را در آن سرخ كنيد. براي تهيه شربت تمامي مواد را با هم مخلوط كرده و روي حرارت قرار دهيد تا غليظ شود. سپس گوش‌فيل‌ها را داخل آن ريخته تا شربت به خورد آنها برود.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-136.html

 

زولبيا و باميه

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:14

آموزش و نحوه درست کردن استيک بوقلمون

آموزش و نحوه درست کردن استيک بوقلمون

آموزش آشپزي

مواد لازم

سينه بوقلمون                               200 گرم
پودرسير                                       نصف قاشق چايخوري
سويا                                           سس يك قاشق غذاخوري
فلفل‌سياه نيم‌كوب                          نصف قاشق چايخوري
زعفران و سبزيجات بخارپزشده            به ميزان لازم

طرز تهيه

سينه بوقلمون را با بيفتك‌كوب مي‌كوبيم، بعد پودرسير، سويا سس ، زعفران و فلفل نيم‌كوب را به آن اضافه كرده و مي‌گذاريم تا به خورد سينه بوقلمون برود. آن‌گاه بوقلمون را در ماهي‌تابه‌اي كه قبلا چرب كرده‌ايم سرخ مي‌كنيم. مي‌توانيم اين استيك را با سبزيجات بخارپز شده سرو مي‌كنيم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-135.html

خورش بوقلمون

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:08

خورش فسنجان

مواد لازم

مرغ پاک کرده بدون استخوان آماده شده يک عدد (درحدود يک کيلو تا 5/1 کيلوگرم)

مغز گردو چرخ کرده نيم کيلوگرم

پياز سرخ کرده 3تا 4 قاشق سوپخوري

آب انار 3تا 4  ليوان (مي شود به جاي آب انار 4 تا 5 قاشق سوپخوري رب انار مصرف کرد)

شکر به مقدار لازم (در صورتيکه آب انار يا رب انار ترش باشد)

نمک به ميزان لازم


طرز تهيه فسنجان

مرغ را با پياز و 3 تا 4 ليوان آب و گردوي چرخ کرده و کمي نمک و فلفل در ظرف مناسبي مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا خورش آهسته بجوشد و آب انار يا رب انار را اضافه مي کنيم و مي گذاريم خورش آهسته بجوشد تا مرغ کاملا بپزد و خورش جا بيافتد .

خورش فسنجان را مي چشيم و در صورت ترش بودن خورش کمي شکر اضافه مي کنيم . خورش بايد بعد از آماده شدن کاملا به روغن بيافتد و آب نداشته باشد. و در صورتيکه مرغ پخته شد و خورش جا نيافتاد مرغ را خارج مي کنيم و موقع کشيدن داخل خورش قرار مي دهيم.

در خورش فسنجان آلو نيز مي توان ريخت. و خورش فسنجان را با مرغابي نيز مي توان تهيه نمود.

در صورتيکه رب انار مصرف کرديم يکي دو ليوان آب زيادتر مي ريزيم زيرا فسنجان بايد با آب بيشتر و مدت طولاني تر بجوشد تا به روغن بيافتد.

نکته:در صورتي که تمايل داريد فسنجان شما رنگ تيره به خود بگيرد آن را در ظرف مسي طبخ کرده يا در صورت نبودن ديگ مسي از يک قاشق مسي که داخل خورش فسنجان هنگام پخت قرار مي دهيد مي توانيد استفاده کنيد.

خورش فسنجان با گوشت قلقلي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:55

سالاد نودل چيني

 (  طرز تهيه سالاد رژيمي )

مواد لازم

? يک ليوان مرغ آبپز خرد شده
? يک ليوان جعفري خرد شده
? يک ليوان هويج رنده شده
? قاشق غذاخوري پياز خرد شده
? 4/1 ليوان مايونز
? 4/1 ليوان خامه
? يک بسته نودل (رشته چيني)

طرز تهيه

سس مايونز و خامه را در يک ظرف جداگانه با يکديگر مخلوط مي کنيم.
در يک کاسه بزرگ مرغ ، جعفري پياز و هويج را مخلوط مي کنيم. سپس مخلوط مايونز و خامه را به آن اضافه مي کنيم.
در آخر رشته چيني (نودل) را طبق دستورالعمل روي پاکت (در حدود 3 تا 4 دقيقه) در آب جوش قرار مي دهيم و آن را آبکش کرده و به مخلوط سبزيجات و مرغ مي افزاييم
براي جلوگيري از خمير شدن رشته چيني بهتر است قبل از سرو کردن سالاد به مخلوط اضافه شود.

طرز تهيه سالاد رژيمي
آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:50

ساندويچ مرغ و سبزيجات

مواد لازم ساندويچ مرغ
 

? يک فنجان گوشت خرد شده مرغ يا بوقلمون
? يک چهارم فنجان پياز خردشده
? يک چهارم فنجان ساقه کرفس
? يک چهارم قاشق چايخوري فلفل
? يک قاشق غذاخوري جعفري يا گشنيز خرد شده
? يک چهارم فنجان سس مايونز
? نمک و فلفل به ميزان دلخواه
? نصف قاشق چايخوري آويشن


طرز تهيه


آويشن را درون سس مايونز بريزيد. گوشت مرغ را پس از پخته‌شدن بخوبي خرد کرده و همراه با پياز و ساقه کرفس خرد شده درون ظرف مناسبي ريخته و سپس به ميزان دلخواه به آن فلفل و نمک بپاشيد.
جعفري يا گشنيز خرد شده را به مواد درون کاسه اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنيد. از اين مخلوط داخل نان بريزيد و به‌عنوان عصرانه سرو کنيد.
ساندويچ مرغ

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:43

آموزش و نحوه درست کردن سيب زميني برگر

آموزش و نحوه درست کردن سيب زميني برگر

آشپزي

مواد لازم

نيمه‌آماده (به فرم وافل)                             16 عدد سيب‌زميني
گوشت چرخ‌کرده گوساله يا بوقلمون            450 گرم
ادويه مخلوط                                           دو قاشق چايخوري
گوجه‌ فرنگي گيلاسي                               4 عدد
سس خردل، کچاپ                                  به مقدار لازم
خامه ترش                                             به مقدار لازم
خيارشور                                               به مقدار لازم
پنير پيتزا                                               به مقدار لازم

طرز تهيه

فر را با دماي 400 درجه فارنهايت روشن کنيد. کف سيني فر يک لايه فويل بگذاريد. سيب‌زميني‌ها را با فاصله درون سيني بچينيد و به مدت 18 تا 20 دقيقه در فر بپزيد تا کاملا برشته و طلايي شوند.
سيب زميني ها را از فر خارج نموده و فر را خاموش کنيد. کباب‌پز را روشن کنيد. در اين مرحله، در يک کاسه متوسط، گوشت و ادويه را با يکديگر مخلوط کنيد. آنها را در دست به شکل ميني‌برگر حالت دهيد و 16 عدد درست کنيد.
برگرها رادر تابه، روي حرارت ملايم سرخ کنيد و سپس آنها را روي دستمال کاغذي حوله‌اي بچينيد تا روغنشان گرفته شود. برگرها را روي سيب‌زميني‌ها قرار دهيد. روي آن پنير و يک نيمه گوجه‌فرنگي بگذاريد. اين برگرها را با سس خردل، کچاپ، خامه ترش و خيارشور سرو کنيد.

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-132.html

ساندويچ مرغ

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:38

سبزي پلو

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم

برنج 1 کيلو گرم

سبزي پلو (تره - جعفري - شبت - گشنيز - کمي شنبليله ) 1.5 تا 2 کيلوگرم

گوشت ماهيچه 750 گرم

روغن 200 گرم

زعفران سائيده يک قاشق مرباخوري

طرز تهيه

برنج را قبلا خيس مي کنيم سبزي را به دقت تميز مي نمائيم و ميشوئيم داخل آبکش مي ريزيم تا آب آن برود ، گوشت را جداگانه مي پزيم بطوريکه بعد از پختن يک ملاقه آب داشته باشد .

سبزي را خرد مي کنيم و برنج را آبکش مي کنيم ولي کمي دان تر بر مي داريم . ته ديگ را دو تا سه قاشق روغن آبکرده ونصف ليوان آب مي ريزيم ، برنج داخل آبکش را کم کم در ديگ مي ريزيم و سبزي خرد کرده را به تدريج لاي برنج مي پاشيم و گوشت را لاي پلو مي گذاريم . سه تا چهار قاشق روغن آبکرده را با آبگوشت مخلوط مي کنيم ، عرق برنج را که گرفتيم ، آبگوشت و روغن را روي برنج مي دهيم و برنج را در فر يا روي شعله دم مي کنيم .

هنگام کشيدن پلو زعفران سائيده حل شده در آب جوش را با کمي پلو مخلوط مي کنيم و روي ديس مي دهيم و کمي روغن داغ کرده روي پلو مي دهيم .

مي شود لاي سبزي پلو را هنگام دم کردن يک دسته سير تازه تميز کرده بگذاريم .


نکته : سبزي پلو را بدون گوشت مي توان آماده نمود و مي شود وقتي مغز برنج نرم شد سبزي را در ديگ بريزيم و بلافاصله ديگ را از روي آتش بر داريم و در آبکش بريزيم و مطابق دستور دم کنيم.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:30

آموزش و نحوه درست کردن قارچ پلو

آموزش و نحوه درست کردن قارچ پلو

آموزش آشپزي

مواد لازم

ران مرغ                                             دو عدد
فلفل دلمه‌اي                                      يك عدد
قارچ                                                 200 گرم
روغن و زعفران                                    به ميزان لازم
زرشك و کره از هر کدام                         50 گرم
برنج                                                 دو پيمانه
نمك                                                 به ميزان لازم
فلفل                                                به ميزان لازم
شكر                                                يك قاشق غذاخوري

طرز تهيه

قارچ‌ها را شسته و نگيني خرد كنيد و به همراه كره و كمي روغن روي حرارت گذاشته تا آب آن تبخير شود. مرغ را جداگانه پخته و ريز كنيد. فلفل دلمه‌اي‌هاي خردشده را به قارچ اضافه كنيد. بعد از كمي تفت دادن مرغ‌ها را هم به آن افزوده و در اين فاصله برنج را آبكش كرده و آن را در حالت دم بگذاريد. زرشك را با كمي روغن، شكر و زعفران براي چند دقيقه روي حرارت بگذاريد بعد از دم كشيدن برنج، مواد را لابه‌لاي آن ريخته و در آخر روي برنج را با زرشك تزيين كنيد.

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-133.html

شويد پلو

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:22

ساندويچ همبرگر پنير لاسبزي

مواد لازم ساندويچ همبرگر

گوشت گوساله چرخ‌شده چهار پيمانه
پياز خرد شده يك عدد
كرفس خرد شده يك ساقه
مخلوط سبزي‌هاي خشك و پودر شده (نعنا، پونه، جعفري و ...) يك قاشق چايخوري
خردل يك قاشق چايخوري
پنير لاسبزي خرد شده نصف پيمانه
نان همبرگري چهار عدد
روغن‌مايع يا روغن‌زيتون دو قاشق غذاخوري
نمك و فلفل‌سياه به ميزان لازم
كاهو، كلم، گوجه‌فرنگي و سس خردل براي تزئين

طرز تهيه

گوشت، پياز، كرفس، پودرسبزيجات، خردل، نمك و فلفل‌سياه را در ظرف بزرگي ريخته و خوب با دست ورز بدهيد تا چسبناك شود.

گوشت آماده شده را به هشت قسمت مساوي تقسيم كرده و چهار قسمت از آنها را به شكل همبرگر درآوريد و روي هر كدام مقداري پنير لاسبزي قرار دهيد.

چهار قسمت باقيمانده را هم به شكل همبرگر درآورده و روي چهار قسمت قبلي كه رويش پنير ريخته‌ايد قرار دهيد و با دست آنها را طوري به هم بچسانيد كه به شكل چهار همبرگر بزرگ درآيند و پنير از لابه‌لاي آنها بيرون نزند.

اطراف همبرگرها روغن‌ بماليد. يك تابه نچسب را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا داغ شود سپس همبرگرهاي آماده و چرب شده را درون آن بچينيد تا هر طرف آنها حدود 10 دقيقه سرخ و همبرگرها مغزپخت شوند.

همبرگرهاي سرخ شده را لاي نان برش خورده قرار دهيد و روي هر كدام يك برگ كاهو، كلم يا چند برش گوجه‌فرنگي و مقداري سس خردل بريزيد.

نكته : پنير لاسبزي را مي‌توانيد خودتان در منزل تهيه كنيد.براي اين كار مقداري پنير محلي را با كمي سبزي‌معطر تازه و خرد شده مخلوط كنيد.

ساندويچ همبرگر

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:16

شامي هويج - قم


مواد لازم

 گوشت چرخ کرده 400 گرم

هويج رنده شده 250 گرم

تخم مرغ 3 عدد

سرکه يک دوم پيمانه

پياز رنده شده 1 عدد متوسط

نمک، فلفل، زردچوبه به ميزان لازم

رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري

آرد نخودچي 3 قاشق غذاخوري

شکر  2 قاشق غذاخوري

روغن به ميزان لازم

طرز تهيه شامي هويج

 تهيه سس شامي

 

ظرف را روي حرارت ميگذاريم تا داغ شود مقداري روغن داخل آن ميريزيم رب را داخل آن تفت ميدهيم بعد از اينکه رب تفت خورد شکر را اضافه ميکنيم و دوباره تفت ميدهيم وقتي که شکر کمي حل شد سرکه اضافه ميکنيم سس رقيقي به دست مي آيد وقتي شامي آماده شد اين سس را روي آن ميريزيم.

 

در نوع سنتي اين شامي گاهي 1 قاشق چايخوري رب انار و 1 قاشق غذاخوري پياز داغ هم به سس اضافه ميکنند همراه مواد گفته شده.

 

مي توان براي داخل شامي از سيب زميني هم استفاده کرد که در آن صورت شبيه کتلت ميشود.

 

پياز و هويج رنده شده را داخل ظرفي ميريزيم و گوشت را اضافه ميکنيم زردچوبه، فلفل سياه و نمک اضافه ميکنيم 3 قاشق آرد نخوچي اضافه ميکنيم و 2 عدد از تخم مرغها را اضافه ميکنيم بعد اگر لازم بود و مواد شل بود تخم مرغ سوم را اضافه خواهيم کرد.

 

مواد را خوب ورز ميدهيم. بهتر است آرد نخودچي را خودتان در منزل تهيه کنيد يعني نخودچي را تهيه کرده و آسياب کنيد. در آن صورت کيفيت آن بهتر خواهد بود.

 

ماهي تابه را روي حرارت ميگذاريم روغن را داخل آن ميريزيم.

 

چون تخم مرغهاي ما درشت بود نيازي به تخم مرغ سوم نشد. بستگي به اندازه تخم مرغها و ميزان رطوبت آرد دارد.

 

به اندازه نارنگي از مواد را برميداريم در دست صاف ميکنيم وسط آن با انگشت حفره ايجاد ميکنيم و داخل روغن که کامل داغ شده ميگذاريم ضخامت شامي 1 سانتي متر باشد. وقتي يک طرف آن کامل طلايي شد برميگردانيم تا طرف ديگر نيز طلايي شود.

 

براي سرو اين غذا با سس دو روش وجود دارد يا سس را در آخر که همه شامي ها سرخ شد داخل ماهي تابه شامي ها ريخته و ميگذاريم شامي ها داخل سس چند جوش بزنند تا سس به خورد آنها برود يا اينکه وقتي شامي ها آماده شد آنها را داخل ديس ميکشيم و سس را روي آنها ميريزيم که اين روش براي مهمانيها مناسب تر است.

 

اگر شامي داخل ماهي تابه کامل سرخ شده باشد به راحتي ميتوانيم آن را برگردانيم اما اگر يک طرف آن کامل سرخ نشده باشد وقتي قاشق را زير آن ميگذاريم و بلند ميکنيم ميشکند و بر نميگردد.

 

براي شامي ها حرارت بايد زياد باشد و مقدار روغن نيز زياد باشد دقت کنيد اگر ميزان روغن کم باشد بيشتر جذب شامي ميشود و اگر ميزان روغن بيشتر و حرارت زياد باشد کمتر جذب ميشود.

 

پس از اينکه شامي ها آماده شد روي دستمال ميگذاريم تا روغن اضافي اگر داشته باشند گرفته شود.

شامي هويج

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:08

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

آشپزي

مواد لازم

حبوبات                             يک پيمانه
آب                                  به مقدار لازم
گوشت آبگوشتي                250 گرم
پياز                                 1 عدد متوسط
سيب زمين                       1 عدد متوسط
رب گوجه                          2 قاشق غذاخوري
نمک و ادويه                      به مقدار لازم

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1- حبوبات شامل نخود و لوبيا سفيد مي باشد.
2- حبوبات را حداقل از 2 ساعت قبل خيس مي کنيم.
3- ادويه شامل زردچوبه و فلفل سياه و زيره و دارچين مي باشد.

ديزي

طرز تهيه

سبب زمين و پياز را پوست مي گيرم پياز را 4 قسمت مي کنيم و به همراه حبوبات و گوشت داخل ديزي مي ريزيم و آب را به آن اضافه ميکنيم (به حدي که ديزي 4 نفره پر شود ) سپس اجازه مي دهيم تا به چوش بيايد بعد رب گوجه و ادويه را به آن اضافه مي کنيم و زير شعله را کمِ کم ميکنيم, مي توانيد روي گاز خود شعله بخش کن قرار دهيد و سپس ديزي را روي آن قرار بدهيد بعد درب ديزي را مي گذاريم و يک کاسه روحي را آب مي کنيم و روي درب ديزي قرار مي دهيم 6 الي 7 ساعت اجازه مي دهيم تا آبگوشت کاملا جا بيفتد حدوداً يک ساعت قبل از آماده شده غذا مقداري نمک را به آن اضافه مي کنيم.

ديزي خانگي

نکات پاياني

• در کنار اين غذا مي توانيد از سبزي خوردن و پياز و ترشي استفاده کنيد.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

آبگوشت

منبع: اختصاصي ميهن گرام

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-134.html

ديزي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:00

کلوچه بادنجان کبابي

کيک کشک بادمجان

مواد لازم

روغن مايع و آب از هر کدام نصف پيمانه
نمك يك قاشق چايخوري
كره يك قاشق سوپخوري
بادنجان كبابي دو عدد
پنير سفيد 50 گرم
پنير پيتزا 20 گرم
نمك و فلفل و کنجد و آرد به ميزان لازم
زرده تخم‌مرغ يك عدد

کلوچه بادنجان کبابي

كلوچه بادنجان كبابي

طرز تهيه

 آب، روغن، كره و نمك را با هم مخلوط كرده و آرد را كم‌كم اضافه كنيد و ورز دهيد تا جايي كه خمير يك‌دستي به وجود آيد و به دست نچسبد. بادنجان را ساطوري خردكرده و با پنير سفيد، پنير پيتزا رنده‌شده، نمك و فلفل مخلوط كنيد. خمير را با وردنه باز كرده و با ليوان گرد قالب بزنيد. از مايه بادنجان كمي داخل خميرها قرار داده و دو طرف آن را به هم چسبانده و دو طرف روبه‌رو را به هم رسانده و مثل بقچه پيچ داده و در سيني فر چرب شده قرار دهيد. روي آنها ابتدا زرده تخم‌مرغ ماليده و بعد كنجد پاشيده و در فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد به مدت 20 الي 25 دقيقه قرار دهيد.
کيک کشک بادمجان

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 3:52